Opponering - mitt slutresultat

Redan i början på min process valde jag att försöka nå mitt inre barn. Det började med att jag sydde mitt inre barn, så att hon blev fysisk. Det kändes ganska smärtsamt, så jag valde att inte gå vidare med henne. Men under tiden har jag varje natt sovit med henne, och när jag varit ledsen har jag hållit om henne. Om det hjälpt mig i min sorg vet jag inte, men jag har märkt att min relation till henne blivit bättre.
Efter allt pendlande fram och tillbaka, och många försök i olika tekniker, så slutade det med ett par tavlor målade i olja. Den första tavlan jag målade (den nedersta) kom fram från en dröm jag hade, där jag tröstade mig själv som liten. Jag ville måla en till i samma tema, alltså om relationen mellan mig och mitt inre barn. Detta blev då mitt slutresultat och ag har inspirerats av Lena Cronqvists, Marie-Louise Ekmans och Anders Allards måleri.
 
 (Färgerna är lite missvisande, men det ger iaf en uppfattning, och jag tänker att motiven är viktigare än färgåtergivningen.)
 
Allmänt | |
Upp